maandag, januari 09, 2006

wespe(n)nesten

Lieve lezer dezes (blijkbaar besta je)...

Op een verder niet uitzonderlijk bijzondere zondagavond dacht ik 'eens ff' wat gedichten mijnshands in het in m'n virtuele misspelde hyves-korfje opgenomen blogje te plaatsen...

Enige (nogal langdurige) tijd later bleek 1 van de volgende 2 stellingen waar:
1) Ik heb jammer-maar-helaas de leeftijd bereikt waarop ik definitief de ontwikkelingen op informatietechnologisch gebied niet meer bij weet te benen en zie hijgend op mijn laptopje steunend iedereen van zes jaar en ouder mij op het jaagpad der innovaties links en rechts voorbijschieten. Ik zal nog een paar jaar morrend proberen vol te houden dat het probleem toch echt is dat m'n telefoon mij niet begrijpt in plaats van andersom maar zal me uiteindelijk verbitterd van de voor flexibeler geesten bedoelde moderne maatschappij afkeren en me met een stompje potlood, een stuk perkament en m'n (accoustische) gitaar terugtrekken in een door Natuurmonumenten niet al te nauwgezet bijgehouden natuurgebiedje...
2) Hyves is een complot van uit 1984 ontsnapte ambtenaren van het Ministerie van Informatie met als enig doel ondergetekende te doen denken dat de waanzin hem ten langen leste te pakken heeft gekregen...

Hoe het ook zij, toen ik voor de honderveertiende keer dezelfde instellingen had opgeslagen en voor de honderveertiende keer tot de conclusie moest komen dat 'save' blijkbaar 'bespaar mij' betekende en er in ieder geval niet voor zorgde dat ik zelf m'n eigen blog kon waarnemen, gaf ik de ongelijke strijd op en wendde me schreiend tot Google, waar zowaar een uiterst simpel blog-systeempje bleek te bestaan dat aan mijn uiterst simpele wensen bleek te voldoen zonder daarbij mijn uiterst simpele bevattingsvermogen al te zeer op de proef te stellen.

Derhalve hier de eerste noten...

2 Mijmeringen:

Anonymous Anoniem zei...

beste vincent,

gefeliciteerd, als eerste heb je het complot ontmaskerd!

We hadden inderdaad problemen waardoor wijzigingen vertraagd zichtbaar zijn, en die zijn inmiddels als het goed is verholpen.

graag smeek ik je bij deze dan ook om google weer te verruilen voor hyves, al was het maar uit vaderlandsliefde.:-)

zonder huis/hyves dichter geen hyves!

Raymond

1/12/2006 2:47 p.m.  
Blogger Vincent zei...

Beste Raymond,

Hoe vleiend je smeekbede en ontroerend je appel op mijn vaderlandsliefde ook zijn (en hoe dubieus trouwens datzelfde appel afkomstig van 'patriotten' die hun virtuele praatgroep een naam geven die hoewel bepaald geen Engels, beslist niet met goed fatsoen Nederlandsch genoemd kan worden), zal ik mijn blogje op deze plek voortzetten... Om het ministerie van Informatie niet volledig onthand achter te laten, wil ik hierbij, met als stringente voorwaarde dat genoemde problemen de facto tot het voltooid verleden behoren, toezegggen van tijd tot tijd een gedichtje aan mijn Hyves-blog toe te voegen, al is het maar omdat klaarblijkelijk het voortbestaan van dit an sich sympathieke initiatief daar mede van afhangt

Poetisch uw vage kennis,
Vincent

1/13/2006 1:33 a.m.  

Een reactie posten

<< Home