woensdag, mei 03, 2006

groene reiger

Lief publiek,

Zoals u wellicht is opgevallen is vogelminnend Nederland in rep en roer. De eerste groene reiger ooit in ons land gezien heeft een homo-ontmoetingsplaats nabij het Amsterdamse Bos uitgekozen als voorlopige verblijfplaats waardoor zich ter plaatse sinds een week ook frequent heterosexuelen in hoge staat van opwinding ophouden.
Zoals u aldanniet al eens is opgevallen is ondergetekende een fervent (zij het deeltijd-)vogelaar. Zo'n fantastisch beest op vijf minuten fietsen van mijn werk is reden genoeg om vrijwel dagelijks even langs te gaan. Vanavond kreeg ik de kans om op anderhalve meter van de reiger (en nee, ik over- cq. onderdrijf hier bij hoge uitzondering niet) met mijn telefoon (!) enige foto's te maken alsmede onderstaand videootje... Hoewel een Oscar er denkelijk nog even niet inzit gezien de bedenkelijke kwaliteit mijner opnamen krijgt u een idee van hoe een ander er van nabij uitziet...

In de foto's ziet u (net als ik op het moment supreme zelf tot mijn grote blijdschap zag) dat het beestje naar me toe kwam lopen i.p.v. te vluchten :D







In het filmpje ziet u het beestje lustig rondklauteren op genoemde 150 centimeters afstand. Geluk zit in de kleine dingen.


filmpje Groene Reiger

Met gevleugelde groet,
V.

ps Gaat u tijdens het laden van het filmpje gerust even koffie zetten...

2 Mijmeringen:

Anonymous Anoniem zei...

blogspot green heron flew trough
the verfpot, it works he says, ze komen allemaal kijken en filmen!
volgende keer paars!
Peter groet Vincent

5/04/2006 9:00 a.m.  
Blogger Vincent zei...

het werkt! :D

5/04/2006 10:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home