dinsdag, maart 21, 2006

Waar boswachters op wachten (golden oldie)

Als je weet waar boswachters op wachten
Als je weet hoe vol de zee
hoe wit het strand
hoe blauw de hemel,

Verbergen flarden mist niet meer
(Zonsondergang de zon niet meer
Mijn regenscherm de wind niet meer
De bomenrij het bos niet meer)

Dat achter elke berg er nog een is;
Onder elke steen er nog een is;
Na elke fout er nog een is;

Dan deert me zelfs de wind niet meer
De zon, de zee het zand niet meer
Als zelfs het ruizen van het riet
Het leed niet verder kan verzachten

Weet je waar boswachters op wachten.

3 Mijmeringen:

Anonymous Anoniem zei...

Waar boswachters op wachten...
Op een bos natuurlijk.
Om de bomen door te kunnen zien denk ik.

Best een leuk gedicht, alleen rare laatste 3 zinnen.

3/21/2006 9:58 p.m.  
Blogger Vincent zei...

Tja, wat zal ik zeggen... Ik was (ook ooit) zestien toen ik het schreef en heel gelukkig ;-)

V.

3/21/2006 10:09 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Schattig.

3/22/2006 8:35 a.m.  

Een reactie posten

<< Home