woensdag, januari 11, 2006

Heel

Je missen
Raakt me
Meer dan je
Bij me zijn

Je afwezigheid
Tastbaarder
Dan
Jij was hier

Je ontbreken
Volmaakt

En het gat dat je achterlaat
Is een leegte
Veel groter
Dan jij

5 Mijmeringen:

Blogger Vincent zei...

Hee Naz! Dankjewel! Misschien ken je het gevoel? Bienvenue ici btw :D

grtz, V

1/23/2006 11:41 a.m.  
Blogger Vincent zei...

...In elk geval groter dan de ruimte die diegene eerder innam ja... Ze nemen tenslotte ook nog 'es meestal een stukje van jou mee, de ploerten ;)

Ik zal 'm aan je opdragen, geloof niet dat de 'schuldige' zelf daar echt op zit te wachten for some reason :D

& Thanks weer terug!

grtz, V

1/24/2006 7:49 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik ben hier nog steeds over aan het nadenken. Dit is eigenlijk een van de mooiste gedichten in de geschiedenis.

Ben er alleen nog steeds niet uit of ik dit een intense liefdesverklaring moet opvatten, of als een nuchtere uiteenzetting van het feit dat het missen eigenlijk erger/belangrijker is dan de aanwezigheid geluk verschafte.

Nazanin

(ben mn wachtwoord vergeten :( nou ja ik vindniet dat ik hem vergeten ben maar de computer zegt steeds dat ie niet klopt)

4/06/2006 11:21 p.m.  
Blogger Vincent zei...

Xou zeggen dat het een noodzakelijke nuchterheid bevat die uit de volslagen irrelevantie van naebbende intensiteit voortvloeit...

dat terzijde, is inderdaad het 'niet (meer) hebben' niet concreter dan het hebben. Is het verlangen niet sterker als het verlangde niet verlangbaar is? Is wat je kunt hebben je niet (stiekem) liever dan wat je hebt? Vervulde liefde is ook maar 'onderhoud' tenslotte...

'Belangrijker' is wel een wat deprimerende constatering maar laten we het met Huub vd Lubbe eens zijn dat (iig) 'een man weet niet wat 'ie mist, pas als ze d'r niet is, als ze d'r niet is, weet een man pas wat 'ie mist'...

V.

4/06/2006 11:50 p.m.  
Blogger Vincent zei...

Dank!

'Lid' worden is niet persee nodig, het rondje links van 'anonymous' aanklikken had volstaan. Maar bedankt voor de genomen moeite.

V.

7/21/2006 10:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home